Posted in: Influencer bureau

DE GROOTSTE MARKETINGUITDAGINGEN VAN INFLUENCERS

1. Het spotten van nepvolgers en niet-authentieke betrokkenheid.

Hoewel Instagram hard is opgetreden tegen services van derden die nepvolgers en niet-authentieke betrokkenheid binnenhalen, lijkt het erop dat marketeers sceptisch blijven over de reikwijdte of effectiviteit van dit verbod.

2. Sociale algoritmen die content minder zichtbaar maken.

Socialmediaplatforms hebben de algoritmen van de feeds van hun gebruikers veranderd sinds de sociale feed is gemaakt, maar in de afgelopen jaren hebben algoritmewijzigingen de influencergemeenschappen aangewakkerd. Veel merken zijn ook van mening dat hun organische sociale inhoud uiteindelijk verloren gaat nadat algoritmen deze de prioriteit hebben gegeven.

3. Bouwen aan een always-on strategie, in plaats van eenmalige campagnes.

Een ‘altijd aan’-marketingstrategie voor influencers verwijst naar het runnen van een continue stroom merkcontent, in plaats van eenmalige campagnes. Hoewel meer marketeers’ altijd aan’-strategie├źn effectief vinden, hebben ze veel interne middelen nodig om te onderhouden.

4. De stijgende kosten van influencers.

Het lijdt geen twijfel dat de meest populaire macro-influencers en beroemdheden hun prijzen de afgelopen jaren hebben verhoogd. Marketeers onderzoeken samenwerking met kleinere, meer toegankelijke influencers zoals nano-influencers, die vaak zullen werken voor een kleine vergoeding of in ruil voor een gratis Product.

www.nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/